Dieta lekkostrawna – Co jeść? Opis diety

Każda dieta ma do spełnienia określone zadania, każda wybierana jest w konkretnym celu. O ile w większości przypadków w grę wchodzi odchudzanie, tak dieta lekkostrawna to zupełnie inny rodzaj odżywiania.

Jeżeli jednak interesuje Cię odchudzanie, czytaj poradnik Jak szybko schudnąć w krótkim czasie. Zawarte są tam przydatne szczegóły dotyczące odchudzania.

Nie jest ona stosowana po to, aby schudnąć, nie ma ona na celu zmiany nawyków żywieniowych.

Dania lekkostrawne przygotowuje się w przypadku problemów ze strony przewodu pokarmowego Jak wiadomo bowiem nasz układ pokarmowy jest bardzo wyczulony na wszelkie produkty, które mu nie służą lub które nie są stosunkowo świeże.

To dobre rozwiązanie przy wielu schorzeniach jelit, przy zatruciach, gdy wypijemy zbyt dużą ilość alkoholu. To dobry wybór także dla osób starszych, a także dla pacjentów po różnego rodzaju operacjach i zabiegach. Może być ona wykorzystywana przy stanach zapalnych błony śluzowej żołądka, przy owrzodzeniach żołądka i dwunastnicy, przy zapaleniu jelit i w biegunkach.

Dieta lekkostrawna okazuje się być w takich przypadkach prawdziwym wybawieniem. Jest to dieta lecznica, w której to wybiera się produkty lekkostrawne, takie, które nie obciążają żołądka i nie jemy ich w dużej ilości.

Zazwyczaj stosowana jest ona przez kilka dni, aż organizm wróci do normy, a praca układu pokarmowego będzie przebiegała poprawnie.


Ranking Tabletek na Odchudzanie - Grudzień 2019 r.

Ostatnia aktualizacja rankingu: 09.12.2019

Dieta lekkostrawna – najważniejsze wskazówki

Na początku należy wspomnieć, że innym źródłem informacji jest również publikacja Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej na temat diety lekkostrawnej.

W diecie lekkostrawnej bardzo ważne jest to, aby w odpowiedni sposób przygotować się do wyboru produktów, z których to można stworzyć jak sama nazwa mówi lekkie przepisy.

Jak wygląda więc taki jadłospis? Co stanowi element nadrzędny? Jakie składniki warto zastosować, a które potrawy lepiej omijać?

W diecie tej na pewno stawiamy na minimum, a więc nie przejadamy się, ale jedynie dostarczamy jelitom delikatnych produktów, które pobudzą w odpowiedni sposób do pracy jelita i całość przewodu pokarmowego.

Najlepiej więc postawić na trzy posiłki dziennie, z ewentualnie małymi dodatkami między, jeśli odczuwamy zbyt duży głód. Ważne jest to, aby wybrać gotowane produkty, a omijać smażone.

Dieta lekkostrawna

Dzięki daniom prostym, lekkim i nie obciążającym naszego żołądka, szybko można wrócić do formy i zacząć jeść tak, jak zazwyczaj – co oczywiście nie znaczy ciężko, tłusto i niezdrowo.

W diecie tej najlepiej stawiać na takie posiłki, które w przypadku konkretnej przypadłości, mają okazać się zbawienne.

Uwaga: Recenzja Slimberry - popularnego produktu na odchudzanie

Dieta lekkostrawna – co jeść?

Śniadanie

Jak wiadomo śniadanie to bardzo ważny element dla każdego człowieka. To właśnie ono rozpędza metabolizm do działania, pozwala pozyskać energię, często wpływa na nasze samopoczucie.

Jeśli w grę wchodzi dieta lekkostrawna, to żywienie wygląda zdecydowanie inaczej.

Co dobrze zjeść?

Można postawić na przykład na owsiankę na wodzie, wybrać jajka na miękko, delikatne pieczywo z chudą wędliną lub pomidory bez skórki. Takie śniadanie ma dostarczyć nam składniki odżywcze, ma dać nam energię do walki z chorobą lub konkretnym stanem, ma pomóc naszym jelitom wyzdrowieć.

Dobrze, aby w śniadaniu znalazł się błonnik, odpowiedni rodzaj tłuszczu na przykład z awokado lub z orzechów, a także rzeczy, które nie są tłuste, ciężkie i niezdrowe.

Ograniczmy sól i pieprz, nie patrzmy na nasze efekty dietetyczne, jeśli na przykład mamy odpowiednią dietę, zrezygnujmy chwilowo z treningów.

Jeśli chodzi o drugie śniadanie, tutaj można postawić na przykład na owoc w postaci banana lub na przykład gotowanego jabłka lub gruszki. Śniadanie ma być dla diety lekkostrawnej wstępem do walki z chorobą, z jaką nasz organizm się zmaga.

Szybka dieta

Obiad

Bez wątpienia lekkostrawny obiad stanowi bardzo ważny element dla kondycji naszego przewodu pokarmowego.

Dobrym rozwiązaniem jest kasza lub ryż, które jako źródło węglowodanów sprawdzają się bardzo dobrze. Oprócz tego warto dodać warzywa na parze lub gotowane, a do tego delikatne, chude mięso.

Można postawić na zupy, ale takie, które w swoim składzie mają produkty, które są szybkie w trawieniu. Nie jemy surowych warzyw, nie stawiamy na mięso grillowane lub pieczone, omijamy wszelkie sosy, soki owocowe i napoje gazowane. Danie ma być proste, lekkie i przede wszystkim zdrowe.

Kolacja

Jeśli w grę wchodzi lekkostrawna kolacja, w takim przypadku należy postawić na taki zestaw produktów, dzięki którym wybór danych potraw zmobilizuje organizm do walki z chorobą.

Dieta lekkostrawna – przepisy na kolację muszą być jak najmniej skomplikowane, nieprzetworzone, według podobnych technologii jak przygotowanie obiadu. Tutaj na przykład sprawdzi się gotowana ryba według Twoich preferencji, chleb, kaszka, kisiel lub inne, temu podobne rozwiązania.

Szybka dieta szybka poprawa

Jeśli czujesz, że Twój organizm jest osłabiony, że stan choroby przeszkadza Tobie w codziennym funkcjonowaniu, że układ pokarmowy prosi o pomoc, to na pewno dieta tego typu okaże się być bardzo dobrym wyborem.

Zdrowe odżywianie to podstawa. Należy stosować się do zaleceń i określonej zasady, czyli lekko i mało, a na pewno nasze zdrowie szybko się poprawi. Jeden tydzień dobrej, lekkiej diety, by ciało wróciło do normy. W tym czasie lepiej odpuścić nadmiar ruchu, a kulinarne pyszności omijać szerokim łukiem.

Na dolegliwości ze strony żołądka i jelit podstawą jest dieta, która ma nam odpowiednio pomóc. Dużo błonnika, gotowanego jedzenia, woda – a szybko wszystko wróci do normy.

Co znajduje się w diecie lekkostrawnej?

Jest to dieta, w której podstawą są odpowiednie proporcje składników, tak, aby dostarczyć je w konkretny sposób do organizmu. I tak należy jeść około 12% białka, czyli mniej więcej około 1g na każdy kilogram ciała, 30% tłuszczów, najlepiej pochodzenia roślinnego, 50 – 65% węglowodanów, oczywiście tych złożonych.

Oczywiście w zależności od schorzenia, ilość tych składników może się różnić. U jednych bowiem konieczne jest ograniczenie zawartości błonnika, u innych tłuszczu, u jeszcze innych związków, które wpływają na wydzielanie soku żołądkowego.

Jeśli jesteśmy chorzy, nie pomoże nam Facebook, specyfiki ukazywane przez dziesiątki reklam. Tutaj podstawą jest dieta lekka, która stosowana jest w celach typowo leczniczych.

Dla naszego zdrowia na pewno warto ją zastosować i choć w jeden dzień nie można liczyć na spektakularne efekty, to już po kilku dniach będziemy czuć się jak nowo narodzeni.

Każda niemal reklama wciąż zachęca nas do stosowania diety, która ma przynieść nam wymarzony wygląd.

Zupełnie inną jest dieta lekkostrawna, bowiem to dieta lecznicza, która opiera się na zupełnie innych działaniach. Tutaj wybór odpowiednich składników odżywczych ma za zadanie pomóc nam przywrócić pracę przewodu pokarmowego na odpowiedni tor.

Chude mięsa, kasza, gorzka herbata, woda, ryż, jaja, owoce i warzywa, najlepiej gotowane. W diecie tej należy patrzeć na skład potraw, tak, aby zapewnić odpowiednią ilość wpływającą na pozyskanie energii i walkę z daną przypadłością, ale i na to, by konkretny stan chorobowy lub daną sytuację zwalczyć.

Dieta fit

Im lepiej określimy co jeść, dieta okaże się być zdecydowanie bardziej skuteczna w swoim działaniu. Gdy nasze ciało ma problem, wybierzmy się do lekarza, zróbmy listę potrzebnych składników, wybierajmy zdrowe przepisy i przygotowujmy listę potraw wedle odpowiednich zasad, a na pewno szybko uda się zwalczyć problem, jaki uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie.

Skomentuj:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.