Dieta ketogeniczna: Co to jest i dla kogo? Jak zacząć?

Średnia ocen (z sekcji opinie) opiniujących przedstawiony produkt: 5 / 5

Każda dieta specjalizuje się określonymi działaniami, które mają jeden cel – osiągnąć wymarzona wagę i uzyskać skuteczne odchudzanie. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów diet, dzięki którym można w większym lub mniejszym stopniu wpłynąć na zmniejszenie naszej masy ciała.

Jedną z diet, które w ostatnim czasie cieszą się niezwykle dużą popularnością jest dieta ketogeniczna, inaczej określana jako dieta ketogenna.

Czym się ona charakteryzuje? Na czym polega? Co należy jeść na takiej diecie, a czego lepiej unikać?

Dieta ketogennaJest to dieta wysokotłuszczowa i jednocześnie niskowęglowodanowa. W przypadku tej diety stawiamy na odpowiednio dużą ilość tłuszczów, oczywiście tych zdrowego pochodzenia i mają ilość węgli. Organizm ma czerpać energię przede wszystkim z pokładów nagromadzonego tłuszczu.

W diecie ketogenicznej stosuje się między innymi 80 – 90% i 10 – 20% białek i węglowodanów. Ilość produktów w odpowiednich proporcjach jest tutaj bardzo ważna, jeśli odchudzanie ma przynieść pożądany efekt.

Również interesujące: Recenzja SlimBerry na odchudzanie

Ketoza – Co to jest?

Zajmując się tematem diet ketogennych, na pewno podstawą jest znajomość pojęcia, jakim jest ketoza, bowiem w ten sposób można bardziej zrozumieć mechanizm działania tego sposobu odżywiania się. Najprościej więc mówiąc, ketoza jest to stan, w którym to organizm pozyskuje energię nie z cukru, lecz z tłuszczu, który to w nadmiarze zgromadzony jest w tkankach.

Mechanizm działania ketozy opiera się na wymuszonej syntezie ciał ketonowych, które produkowane są w wątrobie. Ciała te powstają na skutek obniżenia poziomu insuliny, jak również i rozkładu cukru. W ketozie więc następuje przede wszystkim spalanie tego, czego nie lubimy – nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Dieta ketogeniczna – dla kogo?

Kto powinien zacząć od stosowania tej właśnie diety? Dla kogo dieta keto okaże się być najlepszym z możliwych wyborem? Tak naprawdę sprawdza się ona w przypadku osób chcących zmniejszyć ilość kalorii, a więc postawić na lepszy wygląd, szczuplejszą sylwetkę, mniej tkanki tłuszczowej.

Dieta ketoPrzy diecie ketogennej jest to jak najbardziej możliwe. Stosując odpowiednie zasady, można w pełni uzyskać pożądany efekt. Skuteczne działania, 100% zadowolenia, pełna satysfakcja pod każdym możliwym względem. Samo jednak bycie fit i rewelacyjny wygląd to jedno, ale stawiając na taką dietę, stawia się także na swoje zdrowie, bowiem okazuje się być ona pomocna, jeśli w grę wchodzą różnorodne zaburzenia, gdzie u danego człowieka występuje określona choroba, gdy medycyna nie zawsze jest w stanie nam pomóc tak, jak odpowiednie odżywianie. Kiedy więc jej działanie może okazać się zbawienne?

Keto dieta jest dobrym rozwiązaniem, jeśli w grę wchodzi leczenie padaczki opornej na leki u dzieci. Jest to także dobry sposób do stosowania dla osób z wrodzonymi błędami metabolizmu, a więc na przykład przy wrodzonym braku białka transportującego glukozę GLUT – 1. To jednak nie wszystko.

Wybór diety ketogenicznej może okazać się zbawienny przy zespole Retta, przy zespole Dravet’a, przy padaczce z napadami miokloniczno – astatycznymi i przy stwardnieniu guzowatym. Odpowiednia dieta ketogenna jadłospis to dobry wybór przy autyzmie u dzieci, przy chorobach Alzheimera, czy chorobie Parkinsona, jak również i przy padaczce.

Wybierając ten rodzaj odżywiania, wielu naukowców jest zdania iż wpływa ona pozytywnie także na choroby układu krążenia, na przewlekłe zmęczenia, na nadciśnienie, jak również i niektóre odmiany raka. Jak więc widać, jej stosowanie może okazać się zbawienne przy różnego rodzaju dolegliwościach, jak również i przy walce z nadwagą i otyłością.

Pozostając jednak w tym temacie, nad kwestią padaczki warto skupić się nieco bardziej, bo być może taka właśnie dieta, może wpłynąć pozytywnie na nasze napady padaczkowe. A jeśli tak właśnie by było, czy nie warto spróbować? Patrząc na ten właśnie aspekt, przy wysokiej podaży tłuszczów i małej ilość węglowodanów dochodzi do zmian w metabolizmie tłuszczów, tak jak to ma miejsce w przypadku głodzenia. Z tego tłuszczu w wątrobie następuje pojawianie się ciał ketonowych, które dalej przenikają do układu nerwowego, będąc zastępcą dla samej glukozy, która jak wiadomo jest podstawą do uzyskania energii dla neuronów. Jak to działa w przypadku padaczki? Wzrost aktywności enzymów, które to syntetyzują kwas y – aminomasłowy powoduje hamowanie pobudzenia neuronów. Co więcej, to właśnie one aktywują receptor potasowy K2P, jak również i pompę sodowo – potasową, która to działa na podniesienie progu drgawkowego. I na końcu to, co ważne i istotne – ciała ketonowe chronią komórki nerwowe przed uszkodzeniami ich przez wolne rodniki.

Kiedy jednak jej nie stosować? Jeśli chodzi o taką dietę nie powinna być ona stosowana w przypadku wielu stanów chorobowych, z jakimi zmaga się nasz organizm. Nie mogą więc wybierać jej osoby z chorobami wątroby, nerek, trzustki, jak również i cukrzycy.

Podobny artykuł: Jak szybko schudnąć 10 kilogramów?

Dieta ketogeniczna – jak zacząć?

Zarówno jeśli chodzi o dzieci, jak również i dorosłych, musi być ona stosowana pod odpowiednim nadzorem, gdyż źle prowadzona może spowodować bardzo niebezpieczne skutki uboczne.

Tu nie chodzi bowiem jedynie o odpowiednie zmniejszenie ilości kalorii, ale o to, aby dieta ketogeniczna okazała się być pomocna przy wszelkiego rodzaju chorobach, w których to ma stanowić idealny sposób walki z wieloma przypadłościami.

Keto dietaPodstawą jest tutaj stosunek składników 4″1 – tłuszcze kontra węgle i białko. To stanowi element nadrzędny i na tym właśnie należy w pełni się skupić. Jeśli nasza wiedza jest ograniczona i nie mamy pojęcia, jak dieta ketogeniczna przepisy powinna wyglądać, to bez wątpienia warto postawić na pomoc specjalisty. Życie mamy tylko jedno i powinniśmy się zatroszczyć o pełnię zdrowia, o wyeliminowanie chorób i doskonały wygląd.

Podstawą są badania krwi, które mają nam pokazać, czy nie mamy przeciwwskazań do tego, aby taką właśnie dietę zastosować. Jeśli badania są odpowiednie, można zacząć działać. Chcąc robić to samodzielnie, musimy dokładnie wyliczyć wszelkie proporcje i ilość jedzenia, jaką możemy zjadać, by uzyskać zamierzony efekt. Jeśli chodzi zaś o zdrowe podejście w kwestii chorób, w tym przypadku pomoc zarówno specjalisty od danej choroby, jak również i samego dietetyka, stanowi tutaj element nadrzędny dla takich właśnie pacjentów. I bez względu na to, czy w grę wchodzi zapalenie wątroby, padaczka, czy inna przypadłość, odpowiednie produkty, stosowna wielkość posiłków i proporcje, stanowią tutaj podstawę.

W przypadku diety ketogenicznej najważniejsze jest to, aby ograniczyć podaż węgli do ilości około 50 gramów, najlepiej w postaci warzyw, które zapewniają nam cennych witamin i minerałów.

Należy zacząć stawiać na zdrowe posiłki, odpowiednie ich przygotowanie. Jeśli właśnie Ty chcesz zacząć ją stosować, musisz uzyskać najpierw szereg ważnych informacji. Możesz wejść na stronę serwisu poświęconego tej tematyce. Możesz pobrać dane odnośnie tego, jak ta dieta wygląda, co można jeść.

Cenne porady to podstawa, by móc zacząć działać. Kiedy znajdziesz niezbędne informacje, zobacz, jak wygląda samo menu i co będzie najlepszym źródłem tłuszczu w Twoim sposobie odżywiania się. Wybór produktów to bardzo ważna rzecz i to bez względu na to, czy chodzi o leczenie, czy kwestię odchudzania.

Niejedna reklama ukazuje nam tabletki na odchudzanie, specyfiki po których nasza uroda i doskonała sylwetka zmienią się diametralnie.

Dieta ketogeniczna – co jeść?

W przypadku tej diety tej podstawą jest odpowiedni wybór składników, które znajdą się w naszym menu i podanie ich w takiej ilości, by bilans kaloryczny był odpowiedni do celu, jaki sobie stawiamy.

Co więc jeść? Na pewno podstawą są jajka, masło, pełnotłuste śmietany, różnorodne sery, jak również orzechy i nasiona. Nie może zabraknąć oczywiście awokado, mięsa i grzybów. Powinniśmy postawić także na warzywa, szczególnie szpinak, brokuły, sałatę i kalafiora.

Wyeliminować powinniśmy z kolei artykuły spożywcze, produkty light, owoce suszone, alkohol, produkty zbożowe i suche nasiona roślin strączkowych, a także na pewien czas owoce.

1 opinii On Dieta ketogeniczna: Co to jest i dla kogo? Jak zacząć?

  • Avatar

    Dieta ketogeniczna jest dobrą drogą, ale radykalna zmiana przyzwyczajeń i diety może być straszna w skutkach. Dlatego najlepiej jest przejść na taką dietę w pewnym stopniu, np. parę dni w tygodniu, sukcesywnie zwiększając ilość posiłków w ciągu tygodnia z diety ketogenicznej. Przy zbyt gwałtownej zmianie diety może wystąpić reakcja alergiczna – wysypka, swąd, łuszczenie się skóry. Obserwuj swoją skórę i postępuj ostrożnie ze zmianami w diecie i będzie ok 🙂
    https://dermatologiamaciejewska.pl/

Skomentuj:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.